Bayer ja Bosch allkirjastasid kolmeaastase koostöölepingu eesmärgiga töötada välja tehnoloogia Smart Spraying, et tõhustada taimekaitsevahendite pritsimisprotsessi.
Bayer ja Bosch töötavad välja uued digilahendused nutika pritsimise (Smart Spraying) valdkonnas
Boschi uurimistöö keskendub äärmiselt tõhusale andurtehnoloogiale, nutikale analüüsile ja selektiivsetele pritsimissüsteemidele. Bayer panustab Boschiga partnerlusse, jagades oma teadmisi geograafilise teabe süsteemidest (Geographical Information Systems, GIS), töötades sealhulgas välja ka algoritmid, mille põhjal on võimalik vastu võtta erinevaid põllumajanduslikke otsuseid ja millele saab integreeritud taimekaitse ning tootmis- ja rakendustehnoloogia valdkonnas toetuda. Nutika pritsimistehnoloogia põhimõtet tutvustatakse sel aastal Saksamaal Hannoveris toimuval messil Agritechnica.
„Soovime koos Boschiga teha läbimurde uutes valdkondades, kombineerides erinevaid tehnoloogiaid, veendumaks, et herbitsiide pritsitakse vaid aladele, kus nende kasutamine on hädavajalik,“ sõnab Bayeri digitaalse põllumajanduse divisjoni Digital Farming juht Tobias Menne. Umbrohtu on keeruline tuvastada, eelkõige selle kasvu varajastes etappides. Kaameraandurite abil suudame uut tehnoloogiat kasutades kindlaks teha, mis põllul kasvab, ja seejärel kujundada välja sihipärase pritsimistehnika, et kanda taimekaitsevahendid eelkõige umbrohule.
„Tehnoloogia Smart Spraying tagab säästva umbrohutõrje. Seda kasutades kaitseme nii saaki kui ka keskkonda,” lisab ettevõtte Robert Bosch GmbH juhatuse liige Markus Heyn.
Laiaulatuslik teave põldudel
Sellised põllukultuurid, nagu mais või nisu, võistlevad umbrohuga päikesevalguse, vee ja toitainete pärast, mis viib väiksemate saakideni. Soovimatute taimede tõhus hävitamine tähendab tavaliselt herbitsiidide laialdast kasutamist, kuigi umbrohi ei kasva üldjuhul ühtlaselt üle kogu põllu.
Boschi tarbe- ja maastikusõidukite üksuse president dr Johannes-Joerg Rueger sõnab: „Nutikas pritsimistehnoloogia toob põldudele rohkem teadmisi.“ Tehnoloogia Smart Spraying ja turul juba olemasolevate süsteemide vahe seisneb selles, et viimaste abil saab tuvastada vaid taimestiku ulatust, kuid ei ole võimalik põllukultuure umbrohust eristada.
Tähtis edusamm umbrohutõrje valdkonnas
See toimib järgmiselt: enne, kui põllumajandustootja põllul tegevust alustab, aitab digitaalne „põlluhaldur“ (Field Manager) põllu seisukorda hinnata ja pakub välja optimaalse ajastuse umbrohutõrje läbiviimiseks. Kõigis tegevusetappides teostatakse iga põlluosa kohta selle piirkonna täpne umbrohu tuvastus ja taimekaitsevahendite pritsimise protsessi kindlaks määramine. Selleks teevad üle kogu pritsimisala jaotatud arvukad kaamerad pidevalt maapinnast pilte. Tuvastatakse erinevat liiki umbrohud ja nende hävitamiseks määratakse kindlaks optimaalne tõrjemeetod. Viimane tööetapp hõlmab endas vajalikus koguses ja kindlaksmääratud koostises taimekaitsevahendite pritsimist umbrohuliikidele, kasutades õigeid pritsimisparameetreid ning jättes umbrohuvabad alad puutumata. Protsess viiakse läbi uskumatult kiiresti ja sellele kulub vaid mõni sekundi murdosa.
Bayeri digitaalse põllumajanduse divisjoni agronoomiaosakonna juht Björn Kiepe on öelnud: „Nutikas pritsimistehnoloogia kujutab endast tähtsat edusammu umbrohutõrje valdkonnas. Me ühendame juhtumipõhiselt kaasaegse umbrohu tuvastamise tehnoloogia erinevate taimekaitsevahendite pritsimismeetoditega, tagades äärmise täpsuse juba väiksemal kui ühe meetri suurusel alal. See muudab säästva taimekaitse juurutamise põllumajandustootjate jaoks veelgi lihtsamaks.“ Oluline on ka rõhutada, et kõnealune süsteem hõlmab eeltöötlust, pakub välja erinevaid toimeaineid ja keskendub herbitsiididele, mille kasutamine tagab parima võimaliku tulemuse umbrohu resistentseks muutumise ees hoidumisel.
Bayer: teadus parema elu nimel
Bayer on rahvusvaheline bioteaduste ettevõte, mille peamised tegevusalad on tervishoid ja põllumajandus. Selle tooted ja teenused on loodud inimesi aitama ning nende elukvaliteeti parandama. Samas soovib grupp luua väärtust uuenduste, kasvu ja kõrge tulupotentsiaali abil. Bayer on pühendunud jätkusuutliku arengu põhimõtetele ning tegutseb ühiskonnas sotsiaalselt ja eetiliselt vastutustundliku ettevõttena. Eelarveaastal 2016 pakkus grupp tööd umbes 115 200 inimesele ja teenis 46,8 miljardit eurot müügitulu. Kapitalikulud olid kokku 2,6 miljardit eurot, teadus- ja arenduskulutused 4,7 miljardit eurot. Need andmed hõlmavad ka kõrgtehnoloogilist polümeeriäri, mis paisati 6. oktoobril 2015 väärtpaberiturule eraldiseisva firma Covestro nime all. Rohkem infot aadressil www.bayer.com.
Bosch: loodud kestma
Bosch Group on üks juhtivaid globaalseid tehnoloogia ja teenuste pakkujaid, mis pakub tööd umbes 390 000 inimesele kogu maailmas (seisuga 31. detsember 2016). 2016. aastal oli ettevõtte müügikäive 73,1 miljardit eurot. Selle tegevus on jaotatud nelja ärisektori vahel: mobiilsed lahendused, tööstustehnoloogia, tarbekaubad ning energeetika ja ehitustehnoloogia. Värkvõrgu (IoT) valdkonna liidrina pakub Bosch innovaatilisi lahendusi nutikodudele, nutikatele linnadele, ühendatud mobiilsuse ja ühendatud tööstuse tarvis. See kasutab oma kogemusi andurtehnoloogia, tarkvara ja teenuste alal, samuti omaenda IoT-pilve, et pakkuda oma klientidele ühendatud, domeeniüleseid lahendusi ühest allikast. Bosch Groupi strateegiline eesmärk on pakkuda innovaatilisi lahendusi ühendatud elu tarbeks. Bosch parandab elukvaliteeti kogu maailmas toodete ja teenustega, mis on innovaatilised ja tekitavad entusiasmi. Lühidalt öeldes loob Bosch tehnoloogiat, mis on „loodud kestma“.
Bosch Groupi kuuluvad Robert Bosch GmbH ja selle ligikaudu 440 tütarettevõtet ning regionaalset ettevõtet umbes 60 riigis. Koos müügi- ja teeninduspartneritega katab Boschi globaalne tootmis- ja müügivõrgustik peaaegu kõiki maailma riike. Ettevõtte tulevase kasvu aluseks on selle innovaatiline tugevus. Boschi 120 asukohas üle kogu maailma töötab teadus- ja arendustegevuse alal 59 000 inimest. Täiendavat teavet vaadake veebilehtedelt www.bosch.com, www.iot.bosch.com, www.bosch-presse.de, www.twitter.com/BoschPresse.